1. Nazwa sprawy

Zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drodze powiatowej lub gminnej

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 39

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30,

e-mail: transport@powiatchoszczno.pl

3. Podstawa prawna

§  Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

§  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729).

4. Wymagane dokumenty

1.     Wniosek (wniosek powinien zawierać: określenie strony, nazwę ulicy lub numer drogi, miejscowość),

2.     Załączniki:

projekt zmiany organizacji ruchu, który powinien zawierać:

§  Plan orientacyjny w sali 1:10000 lub 1:25000, z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,

§  Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się szkic bez sali, zawierający: parametry geometrii drogi oraz lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych,

§  Opis techniczny zawierający charakterystykę drogi  i warunki ruchu,

§  Uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu,

§  termin wprowadzenia zmian w organizacji ruchu, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu,

§  Opinię Komendanta Powiatowego Policji (dotyczy tylko dróg powiatowych),

§  Opinię zarządców dróg (właściwego dla drogi),

§  Nazwisko i podpis projektanta.

5. Opłata

Bez opłaty.

6. Termin załatwienia

Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy).

7. Sposób załatwienia

Zatwierdzenie projektu

8. Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na czynności administracyjne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

9. Informacje dodatkowe

Starosta wykonuje zadania organu zarządzającego ruchem na drogach gminnych i powiatowych w obrębie powiatu.

W ramach tych zadań starosta zatwierdza projekty stałej i tymczasowej organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych.

Do sporządzenia takiego projektu zobowiązani są m. in.:

§  zarządcy dróg, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach,

§  podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi,

§  podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi.

Wszelkie zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drodze muszą być uzgodnione w formie opinii z następującymi instytucjami:

§  właściwym burmistrzem lub wójtem – jeżeli zmiana dotyczy drogi gminnej,

§  zarządem powiatu – jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej,

§  komendantem powiatowym Policji - jeżeli zmiana dotyczy drogi powiatowej.

Projekt należy przedłożyć w dwóch egzemplarzach, z których jeden po ostemplowaniu zostanie zwrócony wnioskodawcy.

Strona jest zobowiązana powiadomić starostę o wprowadzeniu zatwierdzonej zmiany w organizacji ruchu w terminie co najmniej 7 dni przed jej planowanym wprowadzeniem.

10. Załączniki