1. Nazwa sprawy Wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej z powodu zniszczenia lub utraty dotychczasowych tablic bez zmiany numeru rejestracyjnego 2. Miejsce załatwienia sprawy Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36 Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00, 3. Podstawa prawna § Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137 § Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U z 2014r. poz. 1522), § Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2014r. poz.1727). 4. Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wydanie nowych lub wtórnika tablicy (tablic) rejestracyjnych z tytułu zniszczenia (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu), 2. Zwrot tablicy rejestracyjnej, 3. Dowód rejestracyjny, 4. Karta pojazdu, jeżeli była wydana, 5. Złożenie przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek zagubienia lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek kradzieży, 7. Polisa OC (do wglądu), 5. Opłata 1. Opłata skarbowa: § za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa. 2. Opłata administracyjna za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych (wraz z opłatą ewidencyjną) dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731 § 93,00 zł – samochód osobowy (2 szt.) § 53,00 zł – samochód osobowy (1 szt.) § 53,00 zł – motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy § 43,00 zł – motorower 3. Opłata administracyjna za wydanie tablic tymczasowych na czas oczekiwania na wyprodukowanie wtórnika tablicy: 6. Termin załatwienia Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni) 7. Sposób załatwienia Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych. 8. Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. 9. Informacje dodatkowe Strona może zamówić wtórnik brakującej tablicy lub zamówić tablice o nowym numerze rejestracyjnym. W przypadku zamówienia wtórnika (wtórników) tablicy rejestracyjnej starostwo wydaje obligatoryjnie tablice tymczasowe oraz pozwolenie czasowe na okres niezbędny do wyprodukowania wtórnika tablicy. Proces jest dwuetapowy i składają się na niego dwie decyzje: decyzja o rejestracji czasowej (wydawane jest pozwolenie czasowe oraz tablice tymczasowe na okres 30 dni) oraz decyzja o rejestracji ostatecznej (wydanie wtórnika tablicy). Na czas wyprodukowania wtórnika dowód rejestracyjny, karta pojazdu oraz dotychczasowa tablica zostają przekazane do depozytu starostwa. Starostwo odnotowuje wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej w formie pisemnej adnotacji w dokumentach pojazdu. W przypadku zagubienia lub zniszczenia tzw. „czarnych” tablic rejestracyjnych należy bezwzględnie zamówić tablice o nowym wzorze 10. Załączniki |