1. Nazwa sprawy

Wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej z powodu zniszczenia lub utraty dotychczasowych tablic bez zmiany numeru rejestracyjnego

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00,

e-mail: rejestracjapojazdow@powiatchoszczno.pl

3. Podstawa prawna

§  Ustawa  z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137

§  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U z 2014r. poz. 1522),

§ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2014r. poz.1727).

4. Wymagane dokumenty

1.       Wniosek o wydanie nowych lub wtórnika tablicy (tablic) rejestracyjnych z tytułu zniszczenia (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu),

2.       Zwrot tablicy rejestracyjnej,

3.       Dowód rejestracyjny,

4.       Karta pojazdu, jeżeli była wydana,

5.       Złożenie przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek zagubienia lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek kradzieży,

  1. Pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości (w przypadku reprezentowania właściciela pojazdu przez pełnomocnika),

7.       Polisa OC (do wglądu),

  1. Dowód uiszczenia opłaty.

5. Opłata

1. Opłata skarbowa: 

§  za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa.

2. Opłata administracyjna za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych (wraz z opłatą ewidencyjną) dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731

§  93,00 zł – samochód osobowy (2 szt.)

§  53,00 zł – samochód osobowy (1 szt.)

§  53,00 zł – motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy

§  43,00 zł – motorower

3. Opłata administracyjna za wydanie tablic tymczasowych na czas oczekiwania na wyprodukowanie wtórnika tablicy:

  • 62,00 zł – samochód osobowy
  • 40,75 zł – przyczepa
  • 37,75 zł – motorower, ciągnik rolniczy, motocykl

6. Termin załatwienia

Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni)

7. Sposób załatwienia

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.

8. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

9. Informacje dodatkowe

Strona może zamówić wtórnik brakującej tablicy lub zamówić tablice o nowym numerze rejestracyjnym.

W przypadku zamówienia wtórnika (wtórników) tablicy rejestracyjnej starostwo wydaje obligatoryjnie tablice tymczasowe oraz pozwolenie czasowe na okres niezbędny do wyprodukowania wtórnika tablicy.

Proces jest dwuetapowy i składają się na niego dwie decyzje: decyzja o rejestracji czasowej (wydawane jest pozwolenie czasowe oraz tablice tymczasowe na okres 30 dni) oraz decyzja o rejestracji ostatecznej (wydanie wtórnika tablicy). Na czas wyprodukowania wtórnika dowód rejestracyjny, karta pojazdu oraz dotychczasowa tablica zostają przekazane do depozytu starostwa. Starostwo odnotowuje wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej w formie pisemnej adnotacji w dokumentach pojazdu.

W przypadku zagubienia lub zniszczenia tzw. „czarnych” tablic rejestracyjnych należy bezwzględnie zamówić tablice o nowym wzorze

10. Załączniki