1. Nazwa sprawy
Wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej z powodu zniszczenia lub utraty dotychczasowych tablic bez zmiany numeru rejestracyjnego |
2. Miejsce załatwienia sprawy |
Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36
Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00,
e-mail: rejestracjapojazdow@powiatchoszczno.pl |
3. Podstawa prawna |
§ Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137
§ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U z 2014r. poz. 1522),
§ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2014r. poz.1727). |
4. Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o wydanie nowych lub wtórnika tablicy (tablic) rejestracyjnych z tytułu zniszczenia (wypełnia właściciel/właściciele pojazdu),
2. Zwrot tablicy rejestracyjnej,
3. Dowód rejestracyjny,
4. Karta pojazdu, jeżeli była wydana,
5. Złożenie przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek zagubienia lub zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych, w przypadku, gdy utrata nastąpiła na skutek kradzieży,
- Pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości (w przypadku reprezentowania właściciela pojazdu przez pełnomocnika),
7. Polisa OC (do wglądu),
- Dowód uiszczenia opłaty.
|
5. Opłata |
1. Opłata skarbowa:
§ za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa.
2. Opłata administracyjna za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych (wraz z opłatą ewidencyjną) dokonana na rachunek Starostwa Powiatowego Nr 38 1020 4867 0000 1102 0007 9731
§ 93,00 zł – samochód osobowy (2 szt.)
§ 53,00 zł – samochód osobowy (1 szt.)
§ 53,00 zł – motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy
§ 43,00 zł – motorower
3. Opłata administracyjna za wydanie tablic tymczasowych na czas oczekiwania na wyprodukowanie wtórnika tablicy:
- 62,00 zł – samochód osobowy
- 40,75 zł – przyczepa
- 37,75 zł – motorower, ciągnik rolniczy, motocykl
|
6. Termin załatwienia |
Na bieżąco (maksymalny czas 30 dni) |
7. Sposób załatwienia |
Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych. |
8. Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
9. Informacje dodatkowe |
Strona może zamówić wtórnik brakującej tablicy lub zamówić tablice o nowym numerze rejestracyjnym.
W przypadku zamówienia wtórnika (wtórników) tablicy rejestracyjnej starostwo wydaje obligatoryjnie tablice tymczasowe oraz pozwolenie czasowe na okres niezbędny do wyprodukowania wtórnika tablicy.
Proces jest dwuetapowy i składają się na niego dwie decyzje: decyzja o rejestracji czasowej (wydawane jest pozwolenie czasowe oraz tablice tymczasowe na okres 30 dni) oraz decyzja o rejestracji ostatecznej (wydanie wtórnika tablicy). Na czas wyprodukowania wtórnika dowód rejestracyjny, karta pojazdu oraz dotychczasowa tablica zostają przekazane do depozytu starostwa. Starostwo odnotowuje wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej w formie pisemnej adnotacji w dokumentach pojazdu.
W przypadku zagubienia lub zniszczenia tzw. „czarnych” tablic rejestracyjnych należy bezwzględnie zamówić tablice o nowym wzorze |
10. Załączniki | |