1. Nazwa sprawy

Zgłoszenie sprzedaży (zbycia) pojazdu

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 36

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.00,

e-mail: rejestracjapojazdow@powiatchoszczno.pl

3. Podstawa prawna

§  Ustawa  z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137

§  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U z 2014r. poz. 1522),

§ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2014r. poz.1727).

4. Wymagane dokumenty

1.     Wniosek

2.     Umowa sprzedaży / faktura sprzedaży

3.     Pisemne pełnomocnictwo oraz dokument tożsamości (w przypadku reprezentowania właściciela pojazdu przez pełnomocnika),

5. Opłata

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (gdy występuje) – 17 zł, płatność dokonywana na konto urzędu gminy właściwej dla miejsca udzielenia pełnomocnictwa.

6. Termin załatwienia

Na bieżąco.

7. Sposób załatwienia

Zmiany zostają naniesione w  systemie CEPiK

8. Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na czynności administracyjne do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

9. Informacje dodatkowe

Właściciel pojazdu jest zobowiązany zawiadomić starostę o wszelkich zmianach w prawie własności pojazdu w terminie do 30 dni od dnia zaistnienia zmian. W tym przypadku strona jest zobowiązana dostarczyć dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu.

10. Załączniki

      Formularz wniosku.