WYDZIAŁ BUDOWNICTWA

SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAW W WYDZIALE BUDOWNICTWA

Mając na uwadze zagrożenie związane z rozpowszechnianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 informuję, iż Wydział Budownictwa funkcjonuje z bezpośrednią obsługą interesantów przy specjalnie przygotowanym stanowisku obsługi. Wobec powyższego poniżej widnieje informacja w jaki sposób można załatwić poszczególne sprawy.

Ułatwienia obejmują większość procedur budowlanych, w szczególności:

  • wydania pozwolenia na budowę,
  • wydania pozwolenia na rozbiórkę,
  • zmiany pozwolenia na budowę,
  • przeniesienia pozwolenia na budowę,
  • zgłoszenia budowy lub innych robót budowlanych,
  • zgłoszenia rozbiórki,
  • zgłoszenia z projektem,
  • zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego.

Wzory wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami można pobrać pod linkiem : https://spowchoszczno.bip.net.pl/?c=7  (po wybraniu odpowiedniej czynności z listy spraw). Po wypełnieniu i podpisaniu, należy wysłać wniosek wraz z załącznikami z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP adres skrzynki: /spowchoszczno/skrytka/.

W celu ułatwienia obsługi prosimy o podawanie we wnioskach numeru telefonu i adresu e-mail.

Zachęcamy do wnoszenia wszelkich podań za pośrednictwem platformy ePUAP, z wykorzystaniem funkcji „pismo ogólne”.

Jak wysłać pismo ogólne do urzędu na ePUAP?

https://epuap.gov.pl/wps/wcm/connect/epuap2/pl/strefa+klienta_pomoc/najczesciej+zadawane+pytania/jak+wyslac+pismo+ogolne+do+urzedu+na+epuap

Jak założyć konto na ePUAP?

https://epuap.gov.pl/wps/wcm/connect/ac65349b-5155-4813-bd94-d8439afa80ea/Zak%C5%82adanie+konta+podmiotu+i+dodawanie+us%C5%82ug_v3.pdf?MOD=AJPERES

Elektroniczne wersje dokumentów są równoważne papierowym, gdy poświadczamy je podpisem kwalifikowanym lub tzw. profilem zaufanym. W tym drugim przypadku można łatwo i zdalnie uzyskać taki profil/podpis uwiarygodniony poprzez własny (np. projektanta lub inwestora) rachunek bankowy.

Jeśli więc osoba składająca wniosek ma rachunek w banku, może nie wychodząc z domu taki profil uzyskać i podpisywać wiarygodnym podpisem elektronicznym składane przez Internet dokumenty.

Jak bezpiecznie dostarczyć wniosek osobiście?

W celu ograniczenia do minimum koniecznych kontaktów z pracownikami urzędu wszystkie dokumenty można złożyć osobiście do skrzynki podawczej znajdującej się w budynku Starostwa przy ul. Bolesława Chrobrego 27 (wejście do sanepidu) lub wysłać drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Choszcznie, ul. Nadbrzeżna 2, 73-200 Choszczno.

Potwierdzenie złożenia dokumentów w takim przypadku nastąpi za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez inwestora adres wraz z dodatkową informacją, do którego urzędnika sprawa trafiła, łącznie z podaniem numeru telefonu i adresem mailowym poczty elektronicznej.

Dlatego prosimy, aby do przekazanego kompletu dokumentów dołączyć adres e-mail do kontaktu.

Zaleca się aby projekty budowlane wysyłane były pocztą tradycyjną lub dostarczane do skrzynki podawczej umieszczonej w holu urzędu ul. Bolesława Chrobrego 27A w Choszcznie (wejście do Sanepidu).

Kontakt telefoniczny z pracownikami Wydziału w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Choszcznie tj. od godz. 730 do godz. 1530  pod nr tel. 95 765 11 40 lub 95 765 11 39.

 

Król Sebastian

Kierownik Wydziału Budownictwa

Starostwo Powiatowe w Choszcznie

Print Friendly, PDF & Email